zaterdag 22 februari 2014

Ik begin mijn levensverhaal te schrijven


Het process om mijn levensverhaal neer te schrijven is in gaande. Mijn vriend Maria Malva Linde heeft toegescheven dat ze deze text kan corrigeren en redigeren. Het idee is, dat ik in de tijd van nu schrijf, en vandaaruit terugblik op wat er in mijn leven is gebeurt. Het nu van dit moment is dat ik in Dar es Salaam ben. De opdracht is om een nieuw passpoort aan te vragen.

Was gisteren bij de vismarkt hier. Er was een rell aan de gang. Iemand had iets gestolen en deze persoon werd nu aangevallen door een mobb. Ik had er van gehoord, dat dit volkomen uit de hand kan lopen, maar was me er niet van bewust dat dit voor mijn ogen zou kunnen gebeuren. Het zag er eng uit. De man was gevallen en werd getrapt en geslagen. Dit gaat niet goed, iemand moet iets doen!! Ik rende er heen en ging over de "dief" staan, schreeuwde Politie, Politie. De aanvallers keken verbaasd naar deze vreemde blanke, die de partij van de dief nam. De stemming was geweldig gespannen en ik wist niet hoe lang ik de mensen op afstand kon houden. Gelukkig kwam er net op tijd een politie aan , deze politie was al eerder in de buurt maar werd nu door mijn reaktie aktief . Het was een enge belevenis, maar ik dank toch de goden voor een gebeuren dat een goed begin is voor mijn levensverhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten